Het Van Smaak onderzoek voor een nóg hogere klanttevredenheid
Van Smaak wil meer inzicht hebben in de klanttevredenheid over de maaltijden. Met de verkregen resultaten uit enquêtes kunnen wij onze klanten namelijk nog beter van dienst zijn. Klanten worden geselecteerd op basis van de groente- en vleessoorten die zij hebben gekozen. In totaal worden er 8000 enquêtes verspreid.
We gaan onderzoeken wat onze klanten vinden van onze groente- en vleessoorten. Van Smaak wil meer inzicht hebben in de klanttevredenheid van de maaltijden om nóg meer verbeteringen toe te passen. Door vele wensen van de klant toe te passen, geven we een unieke kwaliteit die elders niet te vinden is.
Om betrouwbare informatie te krijgen is het van belang dat zoveel mogelijk mensen de enquêtes invullen.
Om maar een voorbeeld te geven; wij hebben 150 enquêtes van de wortelen nodig om de resultaten van de wortelen te mogen gebruiken. Voor de gehaktbal betreft dit 200 ingevulde enquêtes. Wij vragen onze klanten om de enquêtes voor maximaal twee weken in te vullen. Eind juni wordt gekeken of wij genoeg ingevulde enquêtes hebben ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen wij dit moeten verlengen, tot er genoeg retour zijn gekomen.
”Onderzoek voor de beste kwaliteit en service”
Voor elke groente- en vleessoort is een vragenlijst opgesteld. In de vragenlijst wordt eerst gevraagd naar een aantal algemene gegevens van de klant. Namelijk woonplaats, leeftijd en geslacht. Op basis van deze gegevens kunnen wij ook zien of mannen en vrouwen verschillende wensen hebben. Na de algemene vragen worden er vragen gesteld over wat klanten vinden van het zoutgehalte, gaarheid, vochtigheid, de smaak, kleur en presentatie. Over de smaak, kleur en presentatie geven klanten een cijfer van 1 t/m 5, waarbij de 5 staat voor zeer goed. In onze volgende nieuwsbrief maken we de resultaten bekend!