In gesprek met: Angelique en Sylvia, warme maaltijden
Dagelijks rijden er maar liefst 68 Van Smaak auto’s rond met warme maaltijden. Wie zorgt dat onze chauffeurs elke dag weer de verse maaltijden bezorgen? Daarvoor moet je bij Angelique en Sylvia zijn. Angelique Gjaltema is coördinator warme maaltijden. In september 2020 begon haar avontuur bij Van Smaak. Het bedrijf bleef groeien en al snel merkte Angelique dat het te veel was om alleen te doen. Een assistent warme lijn was dé uitkomst. Sinds vier maanden is Sylvia Oostenveld de rechterhand van Angelique. Samen werken ze aan alles wat betrekking heeft op de lijn van de warme maaltijden.
Angelique en Sylvia zijn goed op elkaar ingespeeld. Dat ze nog maar vier maanden op deze afdeling samenwerken is niet te merken. Angelique: “Toen ruimte kwam voor een nieuwe assistent ben ik direct in mijn persoonlijke netwerk gaan kijken. Ruim tien jaar heb ik als regiomanager in de detailhandel gewerkt. Sylvia werkte destijds bij hetzelfde bedrijf als filiaalmanager. Ik dacht direct; daar wil ik weer mee samenwerken”. Die kans heeft Sylvia met twee handen aangepakt: “Je vertrouwt elkaar en hoeft niet meer aan elkaar te wennen. Dit werkt heel fijn en makkelijk”.
Dat de dames goed kunnen samenwerken blijkt ook in de praktijk. Angelique: “Wij zijn de schakel tussen de warme maaltijd locaties en het hoofdkantoor. We werken met veel verschillende mensen wat ons werk heel divers maakt. Voornamelijk houden we ons bezig met de bezorgers. Daarnaast hebben met alle afdelingen binnen Van Smaak te maken” De diversiteit maakt het werk juist leuk en uitdagend volgens Sylvia: “De ene keer ben je onderweg naar een warme lijn locatie en niet veel later regel je achter het bureau dingen voor onze bezorgers. De connectie met de bezorgers proberen we altijd te houden”.
“Een heel groot compliment aan al onze maaltijdbezorgers!”
Onze bezorgers maken het verschil
Het bezorgen van de warme maaltijden gaat altijd door. De maaltijden worden 365 dagen per jaar bezorgd. Door weer en wind, wij zijn er altijd. “De grootste uitdaging in ons werk is om de routes altijd door te laten rijden. Bij ziekte of technische complicaties gaan we er voor de volle 100% voor om de maaltijden toch bij onze klanten te krijgen. Snel schakelen en door met elkaar te communiceren proberen we zo snel mogelijk alles weer op te lossen”. Maar wat écht het verschil maakt, zijn onze bezorgers, vult Angelique aan: “Onze bezorgers zijn enorm betrokken. Het verbaast ons steeds hoe ze open staan en met ons meedenken. Een heel groot compliment aan al onze maaltijdbezorgers!”.
Duurzaam en vertrouwd op weg
Van Smaak blijft zich ontwikkelen en gaat mee in het thema verduurzamen. Op de warme maaltijden lijn rijden inmiddels negen elektrische auto’s. Die veranderingen hebben direct invloed op het werk van onze chauffeurs. “We proberen condities te scheppen dat onze bezorgers op een goede manier hun werk kunnen uitvoeren. Voor wat betreft de elektrische auto’s heeft bijvoorbeeld iedereen een korte training gevolgd om te leren rijden in een elektrische auto. Onze bezorgers moeten vertrouwd in de auto zitten. Als zij zich goed voelen tijdens het werk, doen wij dat ook”.