In gesprek met Karin: aanspreekpunt warme lijn Tolbert
Karin uit Nieuw-Roden is sinds 3,5 jaar werkzaam bij Van Smaak. Als aanspreekpunt van de warme lijn in Tolbert zit ze helemaal op haar plek. “Na 19 jaar bij een drogist te hebben gewerkt was het tijd voor iets nieuws. Mijn oom Henk werkte als bezorger hier in het dorp. Ik mocht een dag meerijden om te kijken of dit iets voor mij was. Het was direct duidelijk; dit is het! Dit werk is geweldig voor mij! Je werkt samen met collega’s op de locatie en hebt daarna de vrijheid onderweg. Tijdens het bezorgen is het sociale contact met de klanten erg fijn. Ik krijg hier zoveel energie van. Elke dag is prachtig en ik ga met veel plezier op pad. Het voelt niet eens als werken, maar als mijn hobby”, aldus Karin.
De dag begint voor Karin al vroeg. Om 8:00 uur is ze op locatie om de voorbereidingen te treffen voor de routes. “Het is soms net een puzzel om alles op tijd en voor de juiste route klaar te zetten. Dat is mooi werk. Zodra alles in de juiste volgorde klaar staat, vertrek ik samen met mijn collega’s om de warme maaltijden te bezorgen.”
Karin: “Tijdens de route heb je zowel tijd voor jezelf als voor de klanten. Met de vaste klanten bouw je echt een band op. Op sommige dagen is er wat meer tijd voor een praatje. Als bezorger ben je soms de enige die de klant ziet op een dag. Dan kijken ze uit naar het moment dat je aan komt rijden. Soms krijg ik wat drinken aangeboden en gaan we even zitten. Dan voel ik mij net een maatschappelijk werkster. Je bent er echt voor de klant op zulke momenten. Eén van mijn eerste klanten vergeet ik nooit meer. Toen zij is overleden ben ik op de crematie geweest en heb ik zelfs gesproken. Dat heeft zoveel indruk gemaakt, dat vergeet je nooit meer. De band die je opbouwt met de klanten is uniek”.
Het gehele team in Tolbert is erg hecht met elkaar. Maar liefst 17 collega’s bezorgen de maaltijden in Tolbert, Leek, Roden en omstreken. “We hebben een leuke groep collega’s en kunnen goed met elkaar overweg. We hebben zelfs een ‘lief en leed potje’ voor dingen die buiten het werk gebeuren, zo hecht zijn we met elkaar. Na de routes zitten we nog even samen. We bespreken of dingen zijn opgevallen tijdens het bezorgen. Indien nodig bellen we de klantenservice om dit door te geven. We doen het allemaal samen en daar krijg ik energie van. Het is een super clubje!”, aldus Karin.