Maak kennis met: Onze klantenservice
De auto’s van Van Smaak bent u vast wel eens onderweg tegengekomen, maar dat geldt vast niet voor onze afdeling Klantenservice. Het is daarom hoog tijd dat u ze beter leert kennen. In deze nieuwsbrief geven wij het woord aan onze klantcoördinatoren Fro Hoekstra en Marian Pater.
Net als Van Smaak zelf kent het klantenteam een nederig begin. Zo vertelt Fro Hoekstra: “De klanten- service is meegegroeid met het bedrijf. Vroeger was er één medewerker, nu bestaan we uit een leuk en hecht team van in totaal tien mensen.”
Destijds kon Fro nog op haar eigen geheugen vertrouwen, maar waar Van Smaak en de klantenservice groeiden, gold dat ook voor het aantal routes en chauffeurs. “Eerst kende ik alle routes uit m’n hoofd. Nu weet ik ook nog veel, maar hebben we altijd een overzicht bij de hand om exact te weten wie waar in heel Noord- Nederland de maaltijden gaat brengen.”
Hoewel het werk deels routineus is, zijn er ook dagelijks veranderingen waar Fro en Marian rekening mee moeten houden. Zo vertelt Marian: “Alle wijzigingen die door thuiswonende klanten en zorginstellingen worden doorgegeven, verwerken we in het systeem.” Dat gaat om reguliere aan- en afmeldingen en wijzigingen, maar ook als er iets verkeerd gaat, gaan Fro en Marian met hun team elke dag weer op zoek naar een oplossing. “Met een team van in totaal tien personen behandelen we alle telefoontjes en mails die binnenkomen,” aldus Pater. “Dat proberen we altijd met de beste service te doen,” vult Fro aan.
De chauffeurs van Van Smaak rijden een vaste route, maar er kan van alles gebeuren. Wanneer er niet wordt opengedaan is het aan Fro, Marian en hun team om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Fro Hoekstra en Marian Pater “Als klantenservice zijn we het aanspreekpunt en hebben we veel contact met mensen van de expeditie, maar ook met andere afdelingen,” aldus Hoekstra. Zo draagt het gehele klantenteam zorg voor een soepele communicatie tussen alle afdelingen.
Marian werkt nu zo’n twee jaar bij Van Smaak en inmiddels is ze samen met Fro klantcoördinator van de afdeling Klantenservice. “Een leuke baan en een mooie kans, elke dag is weer anders.” Fro vult aan: “Dat vind ik ook het leuke. Je weet nooit wat de dag je gaat brengen. Van klanten die een grotere portie willen of meer groente tot het gebruik van dieetmaaltijden en de aankomst van een chauffeur. Elke dag verschilt.”
Ondanks de groei van Van Smaak in de afgelopen jaren blijft de service persoonlijk. Zo kent Fro nog steeds veel mensen bij naam: “Dat sociale aspect en het feit dat we mensen echt helpen is een heel fijn onderdeel van ons werk.” Net als Fro geniet ook Marian van het contact met de klanten: “Naast alle wijzigingen doorvoeren en problemen die we oplossen, geniet ik van het contact. Soms is het heerlijk om gewoon even bij te praten met je klanten.”
Heeft u vragen, wilt u even bijpraten of bent u simpelweg benieuwd naar Fro en Marian en hun collega’s Anna, Dirk, Hotske, Marianne, Martje, Robin, Jurrina en Tjettje? Bel gerust met onze klantenservice op telefoonnummer 088 511 5400. Ze vertellen u graag alles over onze maaltijden en bezorging.