Het bijzondere werk van onze maaltijdbezorgster: Corry Bleeker
Wie in of rondom Bolsward woont heeft onze vrolijke bezorgster Corry Bleeker vast een keer voorbij zien rijden. Al een aantal jaren bezorgt ze onze maaltijden in Bolsward en sinds 2019 is Corry daarbij ook aanspreekpunt geworden. Wanneer we haar vragen wat het werk bijzonder maakt begint ze direct enthousiast te vertellen. “In de loop van de jaren heb ik de nodige dingen meegemaakt wat dit werk kleurt en bijzonder maakt. Het contact met de klanten maakt dit werk vooral leuk. Het zijn vaak oudere mensen die hun wijsheid met ons delen. Dat is zo waardevol. Ik kom de klanten ook wel eens op straat tegen. Ook dan maken ze graag even een praatje. Het zijn vaak de kleine dingen die het voor de klant het meeste doen. Zo genieten mensen ervan als ik de maaltijd voor hen op tafel klaar zet of de tafel daarbij dek. Dat kleurt hun dag en ik doe het met veel liefde”, aldus Corry.
Toch komen onze bezorgers ook dingen tegen die zorgwekkend zijn. Corry: “Ik rook laatst bij het bezorgen een gaslucht in huis. Ik vroeg of ik bij het gasfornuis mocht kijken. Die stond inderdaad aan, zonder vuur. Volgens de klant was dit het werk van een kat. Op zo’n moment ben je blij dat je precies op het juiste moment bij de klant aanbelt. Ook heb ik meerdere malen een klant aangetroffen die zich niet goed voelde of op de grond was gevallen. Wij schakelen dan meteen de juiste zorg in om erger te voorkomen en brengen via onze klantenservice de familie op de hoogte. Dan besef je weer dat het zo belangrijk is dat er iedere dag even iemand aan de deur komt.”
Dat Corry veel om de klanten geeft wordt nog duidelijker wanneer ze verder vertelt. “Gelukkig maken we vaker mooie dingen mee, dan vervelende situaties. Plezier in de interactie met de klant is dan ook erg belangrijk in mijn werk. Toen een eenzame klant mij vertelde dat haar kanarie was overleden en ze zelf de deur niet uit kon om een nieuwe vogel te kopen, heb ik dit na werk voor haar geregeld. Het is fijn om te zien hoe blij ze er mee is. Ook neem ik voor een klant die slecht ter been is vaak de post mee en doe dat in de brievenbus. Je kunt met kleine dingen zoveel betekenen voor de klant. Je krijgt daar zoveel energie en liefde voor terug. Er is zelfs een klant die ons verwent met groente en fruit uit zijn tuin. Ik hoop altijd dat we hun dag een beetje mooier kunnen maken, niet alleen met een lekkere maaltijd, maar ook met de nodige aandacht. Voor mij is dit iets wat ik graag doe. En wanneer je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer een dag te werken”, sluit Corry het gesprek mee af.