Volg een handmatig toegevoegde link
Advies en implementatie
Samen invulling geven aan het perfecte plaatje
Aanbod op maat voor uw cliënten
Omdat uw zorginstelling unieke cliënten heeft en omdat u uw cliënten het beste van het beste gunt, neemt een medewerker van Van Smaak graag telefonisch contact met u op. Zo ontstaat het maatwerk dat u wenst.
Interesse in een aanbod op maat?
Vraag vrijblijvend informatie op via het onderstaande formulier.
Of bel meteen 088 511 5400.
Veelgestelde vragen
Voor wie is maaltijdservice geschikt?
Onze maaltijdservice is voor iedereen geschikt. Wij bezorgen dagelijks aan huis en op locatie, zoals bij zorginstellingen en verpleeghuizen. Iedere dag kiest u zelf welke maaltijden worden bezorgd. Deze keuze kunt u op papier of digitaal doorgeven.
Hoe werkt maaltijdservice?
Wij gaan met u in gesprek om de wensen omtrent maaltijden met u te bespreken. Hierbij houden we rekening met hoe de maaltijden worden genuttigd; individueel of in groepsverband. Vervolgens brengen we de diëten en afwijkende consistenties in beeld zodat wij voor uw locatie de beste maaltijden op maat kunnen bezorgen. Wanneer we dit hebben geïnventariseerd stemmen we met elkaar af vanaf wanneer en op welke dagen u de maaltijden wilt ontvangen.
In welk gebied leveren jullie?
Wij bezorgen maaltijden in de provincies Friesland, Drenthe, Groningen, bepaalde plaatsen in Overijssel en Noord-Holland. In Noord-Holland leveren wij op dit moment alleen maaltijden bij zorginstellingen. Wilt u weten of we bij u een maaltijd op locatie bezorgen? Neem dan contact op met de klantenservice via 088 511 5400.
Hoe kan ik onze locatie aanmelden voor maaltijdservice?
Aanmelden kan via de mail of telefonisch. Wij denken graag met u mee hoe wij voor uw zorginstelling een maaltijd kunnen maken die voor elke specifieke cliënt geschikt is. Vraag vrijblijvend informatie op via de website. Of bel meteen 088 511 5400. Ook kunt u gebruiken maken van het aanmeldformulier.
Hoe kunnen we de maaltijden bestellen?
Het bestellen van de maaltijden kan op twee verschillende manieren: via ons digitale bestelsysteem of via de papieren menukaart. Via het digitale systeem kunt u op een visuele manier met afbeeldingen de gerechten samenstellen. Dit kunt u zelf of met uw cliënt(en) doen. De menukaart is volledig opgesteld aan de hand van de doorgegeven wensen. Mocht digitaal niet wenselijk zijn is het ook mogelijk om de maaltijdkeuze op de papieren menukaart door te geven.
Leveren jullie ook boodschappen?
Naast maaltijden zijn wij er ook voor al uw boodschappen. Van Smaak is dé totaalleverancier voor eten en drinken. Met ons eigen distributiecentrum bestelt u vanuit ons eigen ontworpen WebSuper eenvoudig en snel al uw boodschappen op locatieniveau. Meer informatie hierover vindt u op de pagina boodschappenservice.
Hoe vaak bezorgen jullie maaltijden op locatie?
Wij bezorgen de maaltijden en boodschappen 7 dagen per week. Afhankelijk van de dagen dat u maaltijden wenst, leveren wij maximaal 3 keer per week maaltijden en boodschappen op uw locatie. Bij het aanmelden bespreken we hoe vaak en welke dag(en) voor jullie locatie gewenst is om langs te komen.
Kan ik speciale dieetwensen of afwijkende consistenties doorgeven?
Onze dieetkoks bereiden elke dag een gevarieerd assortiment dieetmaaltijden. Bij aanmelding kunt u uw dieetwensen en/of afwijkende consistenties doorgeven. Van Smaak heeft een speciale dieetkeuken waar deze maaltijden worden gemaakt, strikt volgens de IDDSI levels. Gezonde, verse ingrediënten, zoals voor alle maaltijden van Van Smaak, vormen de basis voor alle soorten dieetmaaltijden. Bekijk op onze dieetpagina welke diëten wij aanbieden.
Hoe moeten de maaltijden verwarmd worden?
Met behulp van onze handleiding kunt u onze maaltijden verwarmen middels diverse soorten regenereerapparatuur. Door te werken volgens deze instructie, behoudt u de optimale kwaliteit van de maaltijden. Ga hier naar onze handleiding: verwarminstructie.
Hoe geef ik een wijziging of mutatie door?
Via onze website kunt u wijzigingen of mutaties doorgeven. Vul uw gegevens in op het mutatieformulier.
Kunnen we de maaltijden invriezen?
Het advies is om producten niet in te vriezen, omdat tijdens de periode dat de producten in de schaal zitten (koelvers) er eventuele aanwezige micro organismen (a.g.v. nabesmetting) weer beginnen te groeien. In het slechte geval is dit de listeria bacterie. De maaltijden worden ingevroren op einde THT, dat betekent dat het een aantal dagen duurt voordat het product wordt ingevroren. Bij een maximum temperatuur van 7 oC zou hier weer groei plaats kunnen vinden.
Jullie kunnen er alsnog voor kiezen om de producten wel in te vriezen. Randvoorwaarden hierbij zijn:
- Het bewuste product mag niet buiten de koeling geweest zijn, bij voorkeur bij een bewaartemperatuur lager dan 4°C, maximaal 7°C.
- De verpakking mag niet geopend zijn geweest en het bewuste product mag niet verhit zijn geweest.
- Hoe goed is het product nog op het moment dat je het invriest?
- Nooit later invriezen dan uiterste consumptiedatum
- Maximaal 3 maanden THT vanaf het moment van invriezen
- De vriezer moet minimaal op -18°C staan.
- Bij verhitting moet een kerntemperatuur van minimaal 75°C behaald worden.
Nogmaals; vanuit Van Smaak adviseren we om maaltijden of maaltijdcomponenten niet in te vriezen. De veiligheid van de producten is niet meer volledig gegarandeerd, de smaak, kleur en structuur kunnen achteruit gaan. Het invriezen van maaltijden of maaltijdcomponenten is dan ook de verantwoordelijkheid van de klant zelf.
Is het mogelijk om tijdelijk maaltijden af te nemen?
Wanneer u tijdelijk geen tijd heeft in een vakantieperiode of kampt met onderbezetting kunt u gemakkelijk voor een korte periode maaltijden bij ons afnemen. Ook is het mogelijk om het aantal dagen waarop u een maaltijd van ons ontvangt tijdelijk te verhogen.
Hoe geef ik een klacht of compliment door?
Is iets niet naar wens of wilt u juist een compliment doorgeven? Onze collega’s ontvangen dit graag. Klachten kunt u doorgeven via het klachtenformulier. Een compliment ontvangen we graag via verkoop@vansmaak.nl.
Wat is de prijs van de maaltijden?
Elke situatie is anders en door maatwerk te bieden is veel mogelijk. U kunt bij ons de prijzen opvragen voor de situatie op uw locatie. We bespreken graag met u de wensen voor levering op locatie en maken een offerte op maat. Onze prijzen worden modulair opgebouwd en zijn afhankelijk van diverse factoren. Neem hiervoor contact op met onze verkoopafdeling via verkoop@vansmaak.nl